Samsung App

Hej jag äger en Samsung TV och använder TV4's app. Problemet är att den har inte uppdaterats sedan 31/10 med nya program. vi använder den ofta för att titta på Skaraborgs lokal TV som vi inte får in via antenn efter som vi har Mösseberg i vägen.

Andreas Gustafsson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Anderas!

    Jag skickar din fråga vidare till Jeton Grajqvci, som är kvalitetsansvarig på TV4 Play.

    Vänligen
    Camilla

    Camilla Filipsson
  • Hej Andreas, vi är medvetna om problemet och jobbar på en lösning som vi hoppas kunna genomföra snart. Vi hoppas att ni har överseende med detta och tipsar om att ni tittar på avsnitten på tv4play.se så länge.

    Jeton Grajqevci Produktägare plattform
  • Hur ser det ut? Ser det ut som om ni har någon lösning snart på detta problem? Det är en uppskattad tjänst, när den fungerar.

    Ha det gott och lycka till med problemlösningen!

    Håkan
  • Hej Håkan!

    Applikationen är tillfälligt stängd och återkommer i början av nästa år med en ny version.

    Tittarservice
  • Men ni har inga problem med att ta betalt för en tjänst som ni stängt. Kunde ni inte ha informerat detta på ett bättre sätt än detta slöa forum.

    Ulf Eriksson
  • Hej Ulf, i samband med beslutet att stänga den gamla TV-appen gick vi ut med information till de av våra Premium-kunder som använde appen aktivt.

    Jeton Grajqevci Produktägare plattform
  • Hej har en samsung smart tv... Gjorde en uppdatering och TV4 appen försvann.
    Har läst här att tjänsten ligger nere på smart tv...
    Min fråga är, när kom,er den upp på "samsung app store"

    Rodde
  • Hej Rodde!

    Vi har ingen information i dagsläget när smartTv-appen är uppdaterad/Med vänlig hälsning Maria

    Tittarservice
  • Jag undrar då varför ni har stängt ner tjänsten? Det stod ju på er sida att ni stängde ner den 1 dec p g ni arbetar på en ny bättre app som inom kort ska vara tillgänglig... Vad menas med "inom kor"t?

    Anna
  • Hej Anna!

    Vi har fortfarande ingen information./Mvh Maria

    Tittarservice
  • Hej
    Kommer ni att meddela oss premium kunder om att eventuell debitering skjuts framtiden, tills appen finns tillgänglig igen?

    Janne
  • Hej Janne!
    Vi arbetar tillsammans med LG och Samsung för att finna bästa lösningen. Det tar tyvärr längre tid än beräknat, vilket gör att vi inte kommer finnas i smart TVn, inom de närmsta månaderna, utan hoppas vara tillbaka innan sommaren.Kontakta kundsupporten på support@tv4play.se eller på 0771 444 500 ang ditt premium abonnemang./Mvh Maria

    Tittarservice
  • Tv4 play premium låter intressant med sina live kanaler, men att titta genom datorn går tvärbort. Vi vill ha en smart-tv-app till samsung, eller så får det bli en viaplay-box istället....
    (tv 4 verkar inte kunna leverera)

    aa
  • Hej aa!

    Se svar ovan./Mvh Maria

    Tittarservice
  • Hur går det med appen till Samsung Smart-TV?

    Roger
  • Hej Roger!

    Vi har fortfarande ingen information om när samsungappen kommer./Mvh Maria

    Tittarservice
  • Hej! jag startade denna tråd en gång i tiden och tycker att det kanske är dags att Tv4 förklarar vad problemet är. Det måste ju finnas någon projekt ledare för problemet som uppstått. Någon som ut för ett arbete där en samman koppling mellan tv4's app och tv tillverkaren som ska visa appen i sin produkt som borde kunna svara på, hur, när & varför.
    Jag tror alla blir nöjda om vi får lite bakgrunds information om läget och hur proplemet angrips. Då kanske vi får ökad förståelse för att vi inte kan titta på tv4's webbutbud på tv'n.

    Andreas Gustafsson
  • Jag håller med Andreas. Det var en av de funktioner som jag gillade bäst med vår nya TV. I förlängningen hade man drömmar om att även SVT Play skulle komma som en app. Nu gick utvecklingen bakåt istället.

    Det vore intressant att få en transparent förklaring om vad, varför, hur o.s.v. Då skulle förståelsen öka. Om det är omöjligt, en kostnadsfråga eller avslutat som projekt, så är det också ett svar som gör att vi slipper "längta" efter appen.

    Håkan
  • Jag har skaffad TV4 premium för två månader sedan och en ny Samsung "Smart" TV för en månad sedan. Jag har enbart parabolmottagning ihop med Canal Digitals-gratis must-carry-kort. Dvs. bara SVT1, SVT2, SVT24 och Barnkanalen.

    Tanken var att vi skulle får in TV4 via appen. Synd - att jag inte visste om det här problemet innan. Att TV4 INTE supportar Samsung eller tvärtom. Det känns iallafall så att problemet kommer nog aldrig åtgärdas, fast ingen vill erkänner det. sad

    Raffe
  • Håller med Raffe, dom kommer aldrig fixa appen. Dom drar ut på det till nåt åtagande avtal går ut. Ut SUGAR TV4

    Dom som jobbar på detta jätte problem bör inte ta med det i sitt CV.

    Spendon
  • Hej!

    Som skrivits tidigare i tråden arbetar vår avdelning med att utveckla Smarttv-appen. De arbetar tillsammans med LG och Samsung för att finna bästa lösningen. Det tar tyvärr längre tid än beräknat, vilket gör att appen inte kommer finnas i smart
    TVn, inom den närmsta tiden, utan hoppas vara tillbaka innan sommaren.

    Frågor om abonnemang hänvisas till premiumsupporten:
    0771-444 500
    support@tv4play.se

    Önskar er en trevlig dag!
    Mvh Sara

    Tittarservice
  • Hej alla,

    Vi förstår er frustration och vi är lika angelägna som ni att kunna nylansera vår TV-app så snart som möjligt. Just nu väntar vi på formella beslut från TV-tillverkarna för att kunna lansera en lösning som är mindre plattformsberoende så att så många som möjligt kan ta del av denna fantastiska möjlighet.

    TV:n är självklart en jätteviktig plattform även för TV4 Play. Tyvärr är läget just nu utanför vår kontroll så vi kan i dagsläget inte ge något mer konkret besked än så.

    Jeton Grajqevci Produktägare plattform
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.
Policy för innehåll och personuppgifter · Om cookies